Stap 2: een strategisch plan

geen tijd meer kwijt aan onnodige taken die niet werken | precies datgene doen waar jij je doel mee haalt

Klik voor uitvergroting.

Een strategisch plan

Werken vanuit een strategisch plan, tot nu toe deed je maar wat. Hapsnap werk. Je hebt wel een doel voor ogen maar om nu te zeggen dat je vanuit hier te werk gaat… Daarom heb je ook het gevoel dat je achter de feiten aanloopt. Voel je de constante druk dat je weer iets moet.
Kost het je ook veel tijd en energie. Eerlijk gezegd doe je als je het druk hebt niets, laat je het liggen. De basis van wat je nu doet laat dit ook zien (zie stap 1).

Het kan anders, dat is de basis van deze tweede stap: het strategische plan.
Een realistisch uitvoerbaar plan. Binnen de mogelijkheden die je tot je beschikking hebt: tijd, uren, mensen, vaardigheden en middelen. Want het gaat erom dat je goede en waardevolle content maakt die echt iets doet.

Een plan is er om het doel dat je gesteld hebt te halen. Dat is je uitgangspunt, in kleine stappen wordt de route uitgestippeld hoe jij dat doel gaat behalen.
Wat dat doel precies is? Dat stippelen we samen uit, delen het weer op in kleinere behapbare doelen.

Een plan is er ook voor jou om te zorgen dat je grip krijgt op alles wat je doet. Dat je niet het gevoel krijgt dat je geleefd wordt, dat je weer iets “moet” posten op een social media kanaal of dat je weer die verrekte nieuwsbrief moet schrijven.

Een plan zorgt er voor dat je tijd gaat besparen, dat het makkelijker wordt om content te maken én te verspreiden, dat het een vanzelfsprekend onderdeel vormt van je werkzaamheden gedurende de week.

Een plan is er ook om te zorgen dat je niemand in je (warme) doelgroep vergeet. We kijken dus niet alleen naar je potentieel nieuwe klanten maar vooral ook naar je bestaande klanten.

Dit plan is niet voor eenmalig gebruik. Je gebruikt het meerdere jaren, waarbij je hem wel steeds bijstelt aan de behoefte van dat moment. Een dynamisch plan waarvan de basis staat als een huis. Kleine aanpassingen gedurende het jaar maken hem nog beter.

Hoe werkt het praktisch?
Alle input van de eerste stap wordt meegenomen en verwerkt in deze tweede stap.
We bespreken samen de mogelijke invulling voor een realistisch plan, deze werk ik verder uit en kom met aanvullingen. Dit bespreken we nog een keer en het plan wordt definitief uitgewerkt en opgeleverd.
Nu is het tijd voor de derde en laatste stap: de uitvoering van het plan.

Voor wie is dit geschikt?
* Voor elke ambitieuze startende ondernemer die zijn communicatie direct goed wilt aanpakken.
* Voor elke ondernemer die bezig is met zijn communicatie maar weet dat het beter kan.
* Voor elke ondernemer die professioneler wilt werken.
* Voor elke zelfstandig ondernemer: alleen of werkt met een virtueel team.
* Voor het MKB met een klein incompany team die verantwoordelijk is voor de communicatie.

Hoe werkt dit voor jou?

Interesse in een strategisch plan? Wil je alleen deze stap of denk je ook na over de andere stappen?
Wil je even van gedachten wisselen of dit wel bij jou en je bedrijf of team past?
Vul dan het onderstaande formulier in voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.
Zo krijg je advies dat precies aansluit.
Geen zin in een formulier maar wil je direct contact opnemen? Bel mij dan op 06 41 38 74 86.

10 + 13 =

Onder andere gewerkt voor

Pin It on Pinterest

Share This