Over mij

Wie ben ik dat ik jou kan helpen?
Daarvoor heb ik 7 redenen op een rij gezet. In een persoonlijk gesprek vertel ik je graag meer.

Het begon met een droom

De kern van alles wat ik doe is ooit begonnen met een droom op een zolderkamer die uitkwam: “Tim en Beer in het ziekenhuis”. Wat begon als idee voor een stage opdracht werd mijn afstudeerproject en werd vervolgens aangekocht door Philips die het uitbracht.

Een succesvolle aanpak die nog steeds werkt:
Onderzoek, analyse, gesprekken met belanghebbenden, praten met de doelgroep, aansluiten bij de belevingswereld, de juiste taal spreken, informatie geven waar behoefte aan is, verrassen, creativiteit, testen en interactie.

Content gaat om verbinding en interactie. Tussen zender en ontvanger.
Je wilt iets geven waar de ander echt behoefte aan heeft. Op een manier die bij jou past en die aansluit bij jouw bezoeker.

Goede content is goud

De kern uitlichten en alle ruis filteren.
Wat groot is kleiner maken.
Wat complex is eenvoudiger.
Informatie van alle kanten belichten en daarmee verrassen.
Niet voor de standaard oplossingen gaan maar durven spelen.

Ik laat je zien waar jouw “goud” ligt. Maak het je makkelijker, leuker en vooral veel effectiever, dat is mijn missie.
Jou de kracht van content laten ervaren.

7 redenen om met mij aan de slag te gaan

Online content maken, ik doe niets anders. Maar ja, dat vertelt jou nog niets. Want content maken dat doen er al zoveel. Waarom zou je met mij samenwerken? Ik geef je 7 redenen:

Het gaat om jou

Het gaat om jou als persoon, als team, als bedrijf, jouw klanten, de boodschap, de visie, de missie en nog veel meer. Daarom wil ik alles over jou weten. Ik stel je een boel vragen waardoor we samen weten of we de juiste match zijn.

Mijn creatieve hart

Mijn creatieve hart gaat sneller kloppen als ik kansen en mogelijkheden zie die jij nog niet ziet. Als puzzelstukjes op zijn plaats vallen. Creatieve oplossingen bedenken, zowel inhoudelijk, visueel als in de manier waarop het tot stand komt binnen jouw organisatie.

Zo heb ik voor diverse organisaties aan mooie projecten gewerkt: voor kinderen, jongeren, volwassenen, ouderen, voor kunst en cultuur, e-health, commercieel, non-profit, voor ZZP, MKB, middel en grote bedrijven. Samen het best mogelijk resultaat behalen.

Ik snap de puzzel

Al even mee gaan in het vak heeft zo zijn voordelen. Zo heb ik vele organisaties van binnen gezien en zijn de meest uiteenlopende projecten, problemen en vragen langs gekomen. Vergeet vooral de technologische ontwikkelingen niet. Al deze bagage zorgt er voor dat ik snel kan doorgronden waar jij tegenaan loopt en vooral wat je nodig hebt.

Ik geef veel kennis

Veel kennis weggeven vind ik helemaal niet erg. In mijn wekelijkse blogartikelen, in mijn tips per mail en op de diverse social media kanalen. Als jij daarmee geholpen bent ben ik blij. Als klant krijg je natuurlijk alle extra’s, denk ik met je mee aan oplossingen die speciaal voor jou werken. Dat is de grote toegevoegde waarde die niemand anders krijgt. Het stopt ook niet na de opdracht, eenmaal een klant altijd een klant.

Ik leer het je zelf doen

Mijn zoon zit op het Montessori onderwijs, daar is de kernwaarde “Help mij het zelf te doen”. Dat wil ik jou ook meegeven. Want aan afhankelijkheid heb je niets. Je wilt het Waarom, Wie, Wat, Wanneer en de Hoe begrijpen zodat je het daarna zelf gaat doen. Dat is wat ik je leer. Het gaat over de mindset, creativiteit en inspiratie. Dat leer ik jou 1-op-1 of in je bedrijf.

Ik weet waar te zoeken

Pretenderen dat ik alles weet ga ik niet, dat zal ik rustig toegeven. Maar dan weet ik wel de juiste personen in mijn netwerk te benaderen die wel het juiste antwoord weten. Mijn netwerk is groot met de meest uiteenlopende mensen en diverse vakgebieden.

We doen het samen

Content maken doe je voor andere mensen. Het gaat om verbindingen leggen, connectie maken en met elkaar in gesprek gaan. Ik help jou in het bedenken, maken en verspreiden van de juiste content en jij helpt mij met het geven van de juiste informatie over jouw doelgroep en je bedrijf. Samen vullen én versterken we elkaar. Toegankelijk, bereikbaar en laagdrempelig. En vooral eerlijk, spreek verwachtingen uit, voorkom miscommunicatie.

Samen aan de slag?
Dan beginnen we met de kennismaking en stel ik je een boel vragen.
Uiteraard jij ook aan mij.

Trots zijn op wat je gemaakt hebt

Als je 15 jaar later nog steeds met veel plezier en trots kunt terug kijken op een project dan weet je dat het goed was.

Het was in meerdere opzichten geslaagd. Zo werd de website beloond met de (destijds in 2004) prestigieuze Gouden Reiger, de prijs voor de beste website die perfect aansluit bij de belevingswereld van een specifieke doelgroep.
Een van de allereerste grote opdrachten als ondernemer gerealiseerd, voor het Wilhelmina kinderziekenhuis in Utrecht.

 

Onder andere gewerkt voor:

De afgelopen 15 jaar werk ik als ondernemer, alleen of in teamverband.

Succesvol Bloggen >
Zakelijk en strategisch bloggen als onderdeel van de communicatiestrategie. Voor zowel de startende als doorgewinterde ondernemer en voor kleine tot middelgrote bedrijven. Hiervoor verzorg ik workshops, on- en offline trainingen (1-op-1 en groep), webinars en presentaties op events.

Webguidance >
Concept en Online Communicatie. Voor het maken van interactieve projecten voor kleine tot grote bedrijven. Van strategie tot idee, functioneel – en interactief ontwerp, werken met een klankbordgroep, design, technische realisatie, content management en project management. Projecten voor kinderen, jongeren, kunst, cultuur, educatie, e-health en (maatschappelijk betrokken) commercieel.

Studio Joyo 
Gespecialiseerd in het ontwerp en de realisatie van digital media en multiplatform producten. In 2004 nam René Stokvis producties een minderheidsaandeel in het bedrijf.. Met als voornaamste doel groei van interactieve content bij diverse TV programma’s zoals Ik Vertrek.

 


 

In loondienst

Voordat ik zelfstandig ging werken heb ik de nodige ervaring opgedaan bij diverse grote mediabureaus, daar heb ik aan de meest mooie projecten mogen werken. De basis van waaruit ik nog steeds werk.

Contentmanager Lost Boys
Als digital ontwerper en later als content manager.  Medeverantwoordelijk voor de inhoud van vele projecten zoals Anne Frank website en cd-rom, Rembrandt in alle staten, TU Delft, en de allereerste Big Brother.

Designer Eaglevision
Als designer werkzaam voor interactieve consumenten programma’s van Philips (cd-i). Daarnaast medeverantwoordelijk voor de inhoudelijke begeleiding.

Wigant Interactive Media
Mijn allereerste baan als (junior) designer voor zowel zakelijke als consumenten programma’s voor de compact disc interactief (cd-i). Projecten voor o.a. het Archeon, Maritiem Museum in Rotterdam en 2Unlimited.

Valkieser
Wat begon als een afstudeerproject is uitgemond in de eerste Nederlandstalige cd-I titel “Tim en Beer in het ziekenhuis”. Idee, concept, functioneel- en interactief ontwerp en de gehele realisatie gemaakt voor de eerste pilotversie van het programma. Philips heeft het programma aangekocht. Met een team ervaren mensen van Valkieser is er een definitief programma gemaakt, volledig in lijn met de eerste versie.

 

Pin It on Pinterest

Share This